zondag 6 juni 2010

EO-jongerendag

De EO-jongerendag was groots. Met het thema "Freedom is here" en artisten als Kees Kraaijenoord en Hillsong United trek je mij absoluut over de streep. Ik denk dat ik er nu zo'n 10-15 keer geweest ben. We hadden weer een fantastische ChristenUnie stand opgebouwd staan, dankzij de inzet van Perspectief, onze jongerenorganisatie. Dit keer stonden we zelfs naast het CDA, ik heb er geen kandidaten gezien, maar ze waren er gelukkig wel.

Het is altijd leuk om met mensen te kunnen praten, zeker als je ze mag vragen om op jou te stemmen. De reacties op zo'n directe vraag zijn ook altijd verrassend open. Samen met Nienke had ik ook toegang tot het relatieprogramma gekregen, dus nog meer mensen ontmoeten en af en toe vanuit de skybox het hele programma overzien. Het is gewoon geweldig om al die jonge mensen uit hun dak te zien gaan voor hun geloof. Ook leuk was het sms-je dat ik even te zien was geweest in het NOS-journaal van 8 uur.

Op de terugweg kwamen we rond 23.00 uur op de A50 in de file te staan. Wegwerkzaamheden! Rijkswaterstaat had even niet opgelet en de weg afgezet terwijl de jongerendag leegliep. Ik heb ruim 12 kilometer file geteld en daar ruim een uur in doorgebracht. En het vreemde was dat er geen enkele aankondiging was en ook geen filemelding op Radio 1. Gekke gewaarwording als je een uur moet wachten, zonder dat je weet waarop. Zouden de mensen in de Randstad dat nou elke dag hebben?
Blij dat ik in Fryslân woon. In elk geval nu nog.