woensdag 2 juni 2010

Dokkum

Gisteravond zat tussen mijn mailtjes een afmelding voor de vergadering van vanavond. Ik zit namelijk nog in een bouwcommissie, want mijn gemeente gaat een nieuwe kerk bouwen. Plotseling had ik tijd over, dus ben ik in Hallum aangehaakt bij de campagnetour die daar op bezoek in het duurzaamheidscentrum was. In Leeuwarden kwam ik de blauw gepimpte ChristenUnie-Volvo van voorlichter Sjirk Kuiper al tegen, onderweg naar Knevel & van den Brink om André daar te ondersteunen.

Aansluitend reden we naar Dokkum, voor de maaltijd en 's avonds een programma in een volle zaal. Op de vraag wat het verschil is tussen de ChristenUnie en andere partijen blijf ik antwoorden dat de ChristenUnie zich onderscheidt door 50 kandidaten die allemaal leven vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus en vanuit die positie politiek willen bedrijven. Daarbij hebben we allemaal ook onze eigen stijl. Ontspannen omgaan met verschillen, ook binnen de kandidatenlijst, daar zijn we goed in. JPB mag best wel een beetje jaloers op ons zijn.