dinsdag 11 mei 2010

PVV

Terugrijdend van mijn campagnetoespraak in Stadkanaal, waar ik ook nog aan scheidend gemeenteraadslid Hans Wubs een zilveren speld mocht uitreiken, hoorde ik op de radio dat Hero Brinkman een voorkeurscampagne voor zichzelf is gaan voeren. Hij wil de PVV democratiseren! Een nobel streven, maar wel een beetje laat. En een wat ongebruikelijke methode, het lijkt toch meer op een coupe.

Vorig jaar heb ik voor mijn afstudeerscriptie ook de PVV kunnen bestuderen. Na veel zoeken kom je bij het volgende doel uit, vastgelegd in de statuten: „Het bevorderen van het uitdragen van de politieke en maatschappelijke standpunten, zoals deze door de heer Geert Wilders voornoemd, zijn uitgedragen en in de toekomst zullen worden uitgedragen.”

Democratisering van de PVV past niet bij zulke uitgangspunten en Geert denkt helaas nog niet aan pensionering. Ik ben benieuwd of de PVV Hero Brinkman gaat overleven of omgekeerd.