woensdag 25 augustus 2010

Henk Drijfhout

Nog steeds op vakantie op de Veluwe (we zijn bij de NEM in Voorthuizen blijven staan) bereikte mij vandaag het bericht dat Henk Drijfhout, de gemeentesecretaris van gemeente Heerenveen plotseling is overleden. Dat was schokkend, want hij was nog maar net 60 jaar. Omdat ik van 1992 tot 2004 bij de gemeente Heerenveen heb gewerkt, heb ik Henk van zeer dichtbij meegemaakt, eerst als mijn sectordirecteur en daarna nog heel even als gemeentesecretaris/algemeen directeur. Ik was in die jaren namens het CNV gekozen als lid van de Ondernemingsraad en het Georganiseerd Overleg en we hebben als OR en MT samen een flinke reorganisatie meegemaakt. Daarbij heb ik Henk leren kennen als een integer mens, recht door zee, waarbij hij regelmatig de confrontatie zocht. Na mijn vertrek bij de gemeente heb ik Henk af en toe nog eens ontmoet bij feestelijke gelegenheden. En dan is daar plotseling een definitieve scheiding. Ik zal Henk nooit meer ontmoeten.

In april schreef ik over André Hommel die toen overleed. Het is erg confronterend als mensen die je goed kent vanuit je werkkring zomaar omvallen en er niet meer zijn. En een realiteit waar ik waarschijnlijk steeds vaker tegenaan zal lopen. Het zal nooit wennen..........
Dag Henk.