zondag 15 mei 2011

AA-Planadvies

In 2011 ben ik begonnen met mijn eigen adviesbureau. Een nieuwe start dus, de naam is AA-Planadvies geworden. Het plan is niet zomaar uit de lucht komen vallen, er is goed over nagedacht. Ik ga mijn ruim 30 jaar ervaring aanbieden aan overheden en bedrijven die wel wat goede raad kunnen gebruiken. Omdat ik ingenieur én bestuurskundige ben kan ik die twee werelden goed met elkaar verbinden en daar zit denk ik wel brood in.

Gelukkig werkt mijn oude werkgever, de provincie Fryslân, mee met het plan, Ik mag langzaam afbouwen terwijl ik mijn eigen bedrijf opbouw. En daarbij loop ik natuurlijk tegen alle gewone ondernemersdingen aan: betalingsmoeilijkheden bij de klant, tweede worden bij een offerte, loze woorden, enz.

Daar tegenover staan ook hele leuke dingen: zo heb ik vorige week mijn eerste opdracht voor buitenlandse (Schotse) rekening mogen uitvoeren. Vorige week was ik ook nog op de beurzen Offshore & Shipping in Gorinchem en Transport & Logistic in München om goed aangehaakt te blijven bij de ontwikkelingen op het gebied van havens en scheepvaart. Ik ben benieuwd hoe mijn bedrijf zich de komende maanden zal ontwikkelen. Ik heb er in elk geval vertrouwen in.