zaterdag 2 oktober 2010

Nieuw kabinet, verkiezingen SWF

Vandaag was de dag: Het CDA congres besloot met een nog net geloofwaardige meerderheid om deel te nemen aan het kabinet Rutte. Inhoudelijk hebben ze best een goed onderhandelingsresultaat gehaald. Als je tenminste van de smaak rechts houdt. Er stonden naar mijn zin net even te weinig punten in waarin aan de zwakkeren in onze maatschappij tegemoet wordt gekomen.

Wel grappig als je het gedoogakkoord leest, want heel veel van de ideologische punten die Wilders daar binnenhaalde, moeten aan de Europese Unie worden voorgelegd. Nou dan weet je het wel. Dat gaat nog heeeeeeeel lang duren. Met een voorstel richting Brussel kan nog van alles gebeuren. En van alle partijen heeft het CDA natuurlijk veruit de beste lijnen naar Brussel, veel beter dan de PVV.

Ik hoop dat het kabinet snel laat zien waar ze voor staat, want over 7 weken gaat Súdwest Fryslân naar de stembus om een gemeenteraad voor deze nieuwe fusiegemeente te kiezen. De 82.000 inwoners van Sneek, Bolsward, Wymbritseradiel, Wûnseradiel en Nijefurd gaan samen een nieuwe gemeente vormen. Ik ben 9 jaar actief in de fractie van Sneek geweest, als lid van de raadscommissie Stadsontwikkeling en Milieu en ik heb dat met veel plezier gedaan. Nu breekt er een nieuwe periode aan, met andere verantwoordelijkheden en veel ambitie. In de komende campagne zal ik in elk geval de persvoorlichting op mij nemen. Een leuk begin van een spannende periode.