vrijdag 11 juni 2010

Een onverwachte ontmoeting.

Het leven gaat door. Vandaag ben ik naar Oldenburg geweest om met mijn Duitse collega's te praten over het opzetten van een samenwerking in het vaarwegbeheer. Leuk om te zien hoe de anders wat formele Duitsers door ons enthousiasme aangestoken werden in de liefde voor het vak van vaarwegbeheerder. Ons Nederlands werd daarbij door een tolk vertaald naar het Duits, vertaling andersom was niet nodig.

In de pauze sprak ik even met Ulrich, onze tolk. Wij hadden elkaar een half jaar eerder ook al eens ontmoet bij een soortgelijke vergadering. Hij gaf aan dat hij de avond daarvoor naar Knevel & vd Brink had zitten kijken, wat ging over het enorme verlies van het CDA. Ik kon hem dat natuurlijk niet nazeggen, want ik was vanwege de verkiezingsnacht doodmoe vroeg in mijn bedje gerold. En tot mijn verrassing wist Ulrich bijna alles van de ChristenUnie. Als Duitser mocht hij natuurlijk niet in Nederland komen stemmen, maar als christen volgde hij ons wel nauwgezet. Het is wel een heel leuke bemoediging om eens een internationale fan tegen te komen. Zeker als blijkt dat je samen dezelfde Heer volgt.