dinsdag 25 mei 2010

Zaterdag 22 mei: Waar blijft Balkenende?

Vandaag ga ik vol voor de campagne. De ChristenUnie heeft een stand op Opwekking op een A-lokatie en ik ben daar dus veel te vinden. Ik heb een doos vol persoonlijke folders en vraag omstanders wat zij belangrijk vinden in de politiek. Voor velen geldt toch dat een politicus een persoonlijke relatie met Jezus moet hebben. Er zijn opvallend veel kandidaten: André, Arie, Joël, Leon, IJmert, Jonathan, Martine en ik.

Opvallend is ook het grote aantal kiezers wat neigt naar het CDA. Maar dat Jan-Peter Balkenende, die eerder al had aangegeven naar Opwekking te willen komen, er uiteindelijk niet is vind ik onbegrijpelijk en een absoluut gebrek aan respect voor van JP voor zijn achterban. DE CDA-partijleider gaat liever naar de Libelle Zomerweek, dan naar een christelijke conferentie met ruim 60.000 bezoekers. Voor mij is dat een onbegrijpelijke keuze.