donderdag 27 mei 2010

Er gaat niets boven..... Groningen

Vanmorgen ben ik eerst naar Assen gereden waar ik een overleg had over de Nederlandse binnenhavens. Daarna had ik een workshop van het Kennis Netwerk Verkeer & Vervoer over duurzame mobiliteit, krimpregio's, openbaar vervoer, shared space en burgerparticipatie.

's Avonds een verkiezingsbijeenkomst in Groningen met Arie, Martine, Ijmert, Stieneke en David. Ik mocht ons punt over het verhogen van de leeftijd voor gebruik van alcohol toelichten. Heel anders dan bij drugs is de schade van alcohol lange tijd onzichtbaar. Gisteren in Hoogeveen kwam dit ook al pregnant naar voren. Gebruik van alcohol, ook in kleine hoeveelheden, remt de ontwikkeling van de hersenen, die normaal gesproken tot een leeftijd van 23 jaar doorontwikkelen. Als je het zo bekijkt zijn alcoholgebruik en intelligentie dus omgekeerd evenredig. De maatschappelijke kosten van alcoholgebruik zijn zelfs groter dan die van drugsgebruik. Een goede reden om verkoop van alcohol en het gebruik ervan in de openbare ruimte pas vanaf 18 jaar toe te staan.

Eh...... watte? Hoe ik over drugsgebruik denk?
Dat hoef ik hier toch niet uit te leggen?