woensdag 28 april 2010

Begin van een hectische week

Hoeveel kan een mens eigenlijk aan? Deze vraag kwam maandag levensgroot op mijn bordje te liggen toen ik hoorde dat André Hommel, locatiemanager van de Grontmij in Drachten, heel plotseling was overleden aan een hartaanval. 54 jaar en zo gezond als een vis en dan opeens is het in een paar minuten voorbij. Ik had voor woensdag zelfs nog een afspraak met hem in mijn agenda staan.

Mijn relatie met André ging veel verder dan alleen zakelijk en we hebben samen heel wat afgefilosofeerd en afgelachen. En dan opeens wordt zo'n relatie afgebroken en ga je daar over nadenken. Als christen heb ik natuurlijk een visie op de dood en vooral op het leven daarna. André stond daar anders in. We konden het daar wel goed over hebben en ook de verschillen benoemen.

Deze gebeurtenis bepaalt me wel weer bij de betrekkelijkheid van de politiek ten opzichte van de plannen van God met deze wereld. En aan de andere kant is die politiek iets wat ik veel beter kan behappen, ik kan namelijk het verschil maken in mijn directe omgeving. Dat beschouw ik als mijn opdracht.

Jammer dat André daar niet meer bij kan zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten